неділю, квітня 12, 2020

Всесвітній день авіації та космонавтики

12 квітня - Всесвітній день авіації і космонавтики. У цей день ми пропонуємо пригадати з чого 
починалась українська авіація та ким із талановитих українців ми можемо пишатися сьогодні.

  Першого сталевого птаха України сконструював Олександр Кудашев, інженер-конструктор, професор Київського політехнічного інституту. У травні 1910 року на Сирецькому іподромі він здійснив свій перший політ.  Літак називався "Кудашев-1" і представляв собою біплан з дерева завдовжки 10 м. Утім досягнення київського авіаконструктора не визнали офіційно. Лише через століття вітчизняним та закордонним історикам вдалося відновити справедливість.   
Справу Кудашева продовжив Ігор Сікорський. Саме під його керівництвом було побудовано одні із перших в світі багатомоторні літаки "Гранд" та "Ілля Муромець". Останній піднявся в повітря в 1913 році, а наступного року встановив світовий рекорд по вантажопідйомності. Саме гелікоптери Сікорського першими в історії перетнули Атлантику та Тихий океан.
Історія авіаційного Києва пам'ятає видатного льотчика і талановитого конструктора Петра Нестерова - автора однойменної "мертвої петлі". В серпні 1913 р він провів груповий переліт ланкою з трьох літаків за маршрутом Київ-Остер-Київ. Під час польоту вперше в історії авіації проводилася маршрутна кінозйомка. 
27 серпня 1913 р в Києві над Сирецьким полем Нестеров вперше в світі виконав замкнуту петлю у вертикальній площині.
В першій половині 1914 р він виконав два рекордних перельоти Київ-Одеса за 3 год 10 хв і Київ-Гатчина за 9 год 35 хв. Для того часу це було великим досягненням.
 Працював в Києві також Дмитро Григорович - студент КПІ, автор ідеї першого в світі гідролітака і першого в світі винищувача з шасі, що забирається в повітрі. 
У 1952 році до Києва разом зі своїм конструкторським бюро переїздить Олег Антонов. Розпочинається нова епоха української авіації. За майже шістдесят років своєї конструкторської діяльності, Антонов створює 52 планери і 22 літаки. І майже всі вони стають серійними. Деякі із них потрапляють до Книги рекордів, а багато із них експлуатують і сьогодні. 
У 1982 р злетів в небо Ан-124 "Руслан", який довгий час вважався найбільшим літаком світу. Уже в 1989 р здивувало світ нове інженерне творіння від конструкторського бюро Антонова - Ан-225 "Мрія" - найбільший і найпотужніший літак в світі сьогодні. Ним було встановлено 240 рекордів.
Не тільки Ан-124 "Руслан" та Ан-225 "Мрія" - візитівки нашої країни, а й Ан-2 ("кукурузник") надзвичайно відомий за кордоном. До речі, останній занесений до Книги рекордів 
Гіннесса як модель, яку випускали найдовше - 60 років. 


Немає коментарів:

Дописати коментар